הסבר קצר על גילוי מרצון

כמו שאנחנו שמים לב בתקשורת ובערוצי החדשות בישראל, כל כמה שבועות מתפרסמת עוד כתבה ועוד כתבה על גילויים של כספים של גדולי המשק הנמצאים בבנק מסתור בחו"ל לא מוצהרים לכאורה (כמו בכתבה הבאה), על מנת להעלים אותם מרשויות המס ולא לשלם עליהם מס כמחוייב בחוק בישראל.

גילוי מרצון

בעקבות כל המקרים הללו, ישנה דרך חדשה היום בה אתם תוכלו להצהיר על כספכם הנמצאים בחו"ל וגם הם לא הוצהרו כאשרי התקבלו באמצעות תהליך גילוי מרצון.

מהו תהליך גילוי מרצון

תהליך זה של גילוי מרצון הינו תהליך בו אתם (באמצעות רואה חשבון מבין ומוסמך לעניינים אלו או עורך דין המבין בענייני כספים) מצהירים על כסף שנמצא ברשותנו אך לא הוצהר עליו קודם לכן. תהליך זה הינו דסקרטי (אנונימי), רשות המיסים חותמת סוג של חוזה עם אותו מצהיר אך שמו לא מוסגר עד השלב האחרון בו החוזה נחתם מול רשות המיסים. כך שאתם מקבלים חסינות והגנה מפני תביעות עתידיות נגדכם ומצד שני אתם מסדירים את תשלום המיסים על ידי תוספת קטנה יחסית לעומת הריביות והחובות שהייתם צריכים לשלם במידה וזה התגלה ללא הצהרתם כלל.

איך עוברים תהליך כזה של גילוי מרצון

על מנת לעבור תהליך כזה יש להתייעץ עם רואה חשבון מומסך ולסכם איתו את כל השלבים, לבדוק את כל החוקים בתחום של מיסוי בינלאומי וכספים כלואים, לוודא שאם נכנסים לזה יש לכם את כל התשובות והמסמכים שרשות המיסים בישראל דורשת וכמובן לא להשאיר פרצות בחוק שבעתיד לא יוכלו לתבוע אתכם. אחרי שכל התהליך מבוצע ומסודר טוב טוב אצל רואה החשבון, נכנסים לתהליך היותר חשוב והוא תהליך מול רשות המיסים. ואם הכל הולך בצורה טובה, לאחר כמה חודשים אתם תסיימו את הסאגה הזאת ותחתמו על הסכם מול רשות המיסים כך שאתם תהיו חופשיים אחרי שהכסף הוצהר ורשות המיסים תקבל את כספי המיסים המגיעים לה.