טיפול ברטיבות פרסומת

איך מזהים רטיבות ונזילות בבית?

לא תמיד קל לזהות בזמן בעיות רטיבות בבתים שלנו. נזילות בצנרת יכולות להתחיל מטפטוף קטן ובאופן הדרגתי לגדול ולגרום לכתמי רטיבות משמעותיים על הקירות. כתמי הרטיבות האלו מעלים עובש עם הזמן ומהווים מפגע תברואתי, היגייני ואסתטי.

על מנת להימנע מלהגיע למצב של כתמי רטיבות בקירות, יש להיות ערניים ולאבחן את הבעיה מוקדם ככל הניתן. יש כמה סימנים מחשידים שיכולים להעיד על נזילות בצנרת, ובעזרת ערנות ניתן לתפוס בזמן את הנזילה ולמנוע נזקים מבניים ואסתטיים לקירות הבית.

יש לציין כי בעיה של רטיבות בבית יכולה להיגרם לא רק מנזילה בצנרת, אלא גם מחדירה של מים חיצוניים לתוך יסודות המבנה מהקרקע. גם צינור מזגן שאינו אטום כראוי יכול לגרום לחלחול הדרגתי של מים ונוזלים לתוך הקירות. רטיבות גם קורית כאשר הבית אינו אטום כראוי בצדדיו או בגג.

איך מזהים רטיבות ונזילות בצנרת?

הבדיקה הראשונית כאשר אנחנו מדברים על איתור רטיבות חשוב להתבוננן ולבחון בצורה מדוקדקת של הקירות. כאשר ישנה רטיבות, בדרך כלל הסימנים הראשונים יופיעו בחלק התחתון של הקירות. לכן, מדי פעם יש לסקור את תחתית הקירות ולבדוק האם מופיעים שם כתמים קטנים או שערות לבנות. סימנים נוספים של רטיבות הם קילופים של צבע או סיד. באזורים אלו יכולה גם להופיע התנפחות – שמסמנת על רטיבות בלתי רצויה.
כאשר מדובר על נזילה בצנרת, ניתן לזהות אותה גם על ידי בדיקה של חשבון המים. במקרים בהם יהיה פיצוץ קטן או גדול בצינורות, תוכלו לזהות התנפחות פתאומית בעלות חשבון המים שלכם. כאשר שימוש המים החודשי עולה פתאום, וזאת ללא סיבה הגיונית אחרת, כנראה שמדובר בנזילה בצנרת.

אינסטלטורים מקצועיים משתמשים גם בכלי למדידת לחץ על מנת לזהות נזילות. בדיקת הלחץ בברזים יכולה להראות אם ישנו איבוד מים במהלך הזרימה בצינורות. הצינורות שבהם עלולה להיות נזילה מתחלקים לכמה סוגים: צינורות ביוב, צינורות של מים לשתייה ולרחצה וצינורות של מיזוג או מערכות הסקה. ישנן בדיקות ספציפיות שמתאימות לכל סוג של מערכת צינורות. כאשר מזעיקים עזרה של שרברב מקצועי – הוא יוכל לבצע את הבדיקות השונות ולעלות על מקור הבעיה.

אמצעים טכנולוגיים לאיתור נזילות

במידה ולא הצלחתם לאתר את מקור הרטיבות בעצמכם בעזרת השיטות הרגילות, ניתן להשתמש גם באמצעים מתוחכמים יותר לאיתור הנזילה. אמצעים אלו נמצאים בשימוש על ידי אינסטלטורים מקצועיים. האמצעי הראשון הוא מצלמה תרמית. זוהי מצלמה שרגישה לחום ולרטיבות. ניתן לסרוק את הרצפה ואת קירות הבית בעזרת המצלמה הזו ולאתר בקלות את מקור הנזילה.
אמצעי שימושי נוסף הוא הכנסה של מצלמה רובוטית לתוך מערכת הביוב. המצלמה הרובוטית ניתנת לשליטה מרחוק והיא נעה בתוך הצנרת ומשקפת את מצב הצינורות מבפנים.

לסיכום

טיפול ברטיבות פרסומת

אם יש לכם חשד לכך שישנה בעיה של רטיבות בקירות או נזילות בצנרת, חשוב לפעול מהר. תוכלו לנסות לאתר את מקור הבעיה לבד או להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי. איש המקצוע יוכל להשתמש בכלים הנכונים, לאבחן את מקור הרטיבות ולהביא לפתרון הבעיה בהצלחה.