מצבה תמונה

מהם השלבים בהזמנת מצבה

כאשר אדם נפטר הקמת מצבה מכובדת היא אחד הדברים החשובים ומשמעותיים ביותר למשפחתו ולקרוביו. מהם השלבים בהזמנת מצבה?

זמן

פרט חשוב הוא הקמת המצבה תוך 30 יום, באזכרת השלושים נוהגים לעלות לקבר לטקס "גילוי מצבה" ואז הקרובים רואים בפעם הראשונה את המצבה שהוקמה עבור הנפטר.

בחירת בית עלמין

בדרך כלל יקבר אדם באזור מגוריו. עם זאת, יש אפשרות תמורת תשלום נוסף להיקבר בכל עיר שהמשפחה בוחרת ובלבד שיש חלקת קבר במקום. בתי העלמין הנפוצים ביותר הם בתי העלמין הדתיים, בהם יש מחלקות שונות, בבית עלמין דתי יאסרו חקיקת תמונה על המצבה או כתיבה באותיות לועזיות. ישנם בתי קברות אזרחיים שם אין הגבלות מיוחדות. בנוסף, ישנם בתי עלמין שקובעים סוג מצבה אחיד לכל הנפטרים כמו בתי עלמין צבאיים או בתי עלמין בירושלים.

בחירת קבלן מצבות

אם מעוניינים בקבורה דתית, יש להקפיד שקבלן המצבות יהיה מורשה מטעם "החברה קדישא", ויכיר את ההגבלות של בית העלמין בו קוברים את הנפטר.

בחירת סוג האבן או השיש

המצבות יכולות להיות מאבן או משיש. סוגי האבנים: אבן חברון, אבן סלייב ואבן גלילית. סוגי שיש: שיש טורקי וגרניט. אבן חברון היא הזולה ביותר ומצריכה תחזוקה שוטפת, וגרניט היא השיש היקר והאיכותי ביותר למצבות. 

בחירת עיצוב המצבה

מצבות מעוצבות לפי העדפות המשפחה. עיצוב המצבה מתחיל מבחירת סוג החומר ממנו תהיה עשויה המצבה. המצבה יכולה להיות מצבה בנויה, גוש אבן או סלע טבעי. בנוסף אפשר לשלב בין אבן לשיש. אפשר להוסיף אלמנטים המתאימים לאישיותו של הנפטר כמו צעצוע לילד קטן, אופניים מיניאטוריות לחובב רכיבה או ספר לאדם דתי. פרטים מקובלים נוספים הם בית לנר נשמה או אגרטל עם פרחים שגם הם יכולים להיות מעוצבים. 

בחירת כיתוב על המצבה

הכיתוב על המצבה יתחיל במילים "פה נטמן" – פ"נ, ואז שם הנפטר ושמות הוריו, לעיתים מוסיפים את שם בן או בת הזוג ואף את שמות הילדים. בהמשך אפשר לכתוב על הנפטר מספר מילים המתארות את אישיותו, להוסיף קטע קצר משיר אהוב, פסוק מהתנ"ך או אמרה מפורסמת המתארת את הנפטר. הכיתוב יסתיים במילים ת.נ.צ.ב.ה ראש תיבות – "תהה נשמתו צרורה בצרור החיים" הלקוח מספר שמואל. 

סגנון האותיות 

הדרך המקובלת ביותר לכתיבת אותיות במצבה היא על ידי חריטה וצביעה או חריטה ומילוי עופרת, בנוסף, במצבות מיוחדות אפשר להדביק אותיות מחומרים שונים כמו פליז או מתכת אחרת, קרמיקה או זכוכית. ואפשר להבליט אותיות באבן עצמה. 

לסיכום

על מנת להזמין מצבה משפחת הנפטר בוחרת בית עלמין בו הם מעוניינים לקבור את יקירם, בוחרים קבלן מצבות שמקובל על בית העלמין ואז מעצבים את המצבה בצורה שמכבדת את הנפטר. את המצבה מקימים תוך שלושים יום.
זקוקים לייעוץ מקצועי בכל הארץ? בקרו באתר טופ מצבות אשר מספק שירות ארצי ותכננו מצבה בהקדם ובמחיר הוגן.